Wat willen we bereiken?

inspireren, mobiliseren én activeren. Om goed te kunnen investeren in
de omgeving van inwoners moeten wij en onze partners nog nadrukkelijker de
boer op. Niet alleen om de boodschap te verkondigen, maar juist ook om in
gesprek te blijven met onze inwoners. Hierbij moeten we duidelijker
communiceren waarvoor we als gemeente staan, maar ook waar we niet
van zijn.
We willen het gesprek met onze inwoners meer benutten om hen in
beweging te krijgen. Het vertrekpunt is daarbij telkens de inwoner zelf, zijn of haar behoefte aan informatie en de wijze waarop hij of zij informatie zoekt. We kiezen daarom bewust voor een zorgvuldige mix van persoonlijke, papieren en digitale communicatie.
Er komt een overkoepelende communicatiestrategie voor de projecten binnen het programma Leven. Met een eenduidige stijl, centrale aanpak en programmering willen we de vindbaarheid van alle beschikbare informatie verbeteren. Hierdoor bereiken we meer inwoners en weten zij wat de gemeente te bieden heeft aan voorzieningen en ondersteuning
Indicatoren
Voor de bouwsteen Communicatie zijn de volgende indicatoren geformuleerd waarbij per indicator de verwachte trend is aangegeven:

